kolmapäev, 28. märts 2018

Soodapuhastus

Septembrikuu hakkas läbi saama ja ma pidin oktoobrist tööle minema. Aega oli alla 2 nädala, et veel suured tööd ära teha. Tiit alustas köögist soojustuse/papi/tapeedi eemaldamisega. Arvasime, et noh 1 päev vast läheb selle peale. Nüüdseks oleme juba aru saanud, et kui tundub, et selle tööga läheb kiiresti siis korruta kahega. See papi eemaldamine osutus ikka parajaks pähkliks. Sest seinas polnud ainult papp. Viimane oli kinnitatud saja naelaga. Papi taga oli saepuru moodi sodi. 3-4 päeva eemaldas Tiit kõikides tubades saepuru papi jäägid. Mis oli selline niiske ja haises roti kaka järgi. Õnneks enamus saepuruplaadist oli Aet juba eemaldanud ja tema tublid lapsed naeladki seinast välja katkunud.
enne

pärast

 Laes oli samuti saepuru plaat ja me arvasime, et las see esialgu jääb. Muidu on liiga suur ettevõtmine kui lagi ka alla võtta. Et paneme lihtsalt sinna valge laudise peale. Täname õnne, et mingil segasel põhjusel oli Tiit esikus lae alla võtnud. Ta vist tahtis piiluda, et millised laed majal on. Need ei avaldanud eriti muljet. Aga siis kui soodamees tuli ja ütles, et oooo! need laed ta saab ägedaks. Me eriti ei jaganud tema emotsiooni. Sest plaan oli lihtsalt laudis lakke lüüa. Soodamees siis puhastas seinad ja põrandatelt paksu pruuni värvi. See on ikka vapustav, kui kiiresti ja lihtsalt ta saab palgi puhtaks. Eriti äge oli see, et põrandalt tuli värv ka njäuhti maha. Ma oleks hulluks läinud, kui oleksin pidanud seda nädal aega kuumapuhuri v lihvijaga maha võtma.


Aga eriline avastus oli ikkagi see lagi. Ta sai lae nii ilusaks. Et me Tiiduga aegluubis kukkusime vaimustusest põlvili. Mida see siis tähendas? Me pidime kõikides tubades laed alla võtma. Tiit võttis, sest mina olen nii lühike. Üks kord elus tuli minu lühike kasv mulle kasuks. See oli ikka jõhker töö ja täname õnne, et me tegime seda siis kui me seal sees veel ei elanud. Sest kui saepuru plaat lahti võtta siis sealt sajab pähe ohtralt tühjasid vilja kestasid ja pähklikoori ning loomulikult näriliste ekskremente. Ja seda oli mitu kümmend kilo. Aega oli siis vaid 1 päev, et kõik laed alla võtta, sest soodamees lubas järgmine päev tagasi tulla ja laed ka puhtaks teha. Me ikka pingutasime kella 3 ööni välja. See lihtsalt tuli ära teha.


Järgmisel päeval tuli soodapuhastus, ta töötas paar tundi ja kogu see pingutus oli lihtsalt kõike seda väärt.


Ja siis hakkas sooda kokku korjamine. See ei olnud nii, et tõmbad korra harjaga põrandad üle. Seda soodat oli ikka üle 500 kg. Ma ei usu, et ma liialdan. Seda oli tõesti nii palju ja prügikotid olid väga rasked. Mina ei jaksanudki neid haagiskärusse lohistada. Prügimäele sai viidud 1 tonn prügi ja enamus olid ikka soodakotid koos kõige muuga.

Soodapritsitööd http://www.sbb.ee - meie jäime väga rahule!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar