teisipäev, 20. märts 2018

Start! Ahjud puhtaks.


Renoveerimistööd alaku!


Kõige esimene mõte oli, et need soojamüürid tuleb korda teha. Magamistoas oli ahjupott roheline ja suurestoas pruun. Ilmselt oli see pruun põranda värv. Väga riivasid minu ilumeelt ja ma lihtsalt tahtsin selle kohe puhtaks saada.


Lugesin foorumitest, et kuidas ahjusid puhastada. Igalpool oli juttu, et jube raske töö ja praktiliselt võimatu. Soovitused olid siis:

1. Värvieemaldus keemia
2. Kuumapuhur
3. Mehhaaniline puhastus nt relakaga
4. öko variant - lubja ja rohelise seebi segu

Värvieemaldus lahust ma üldse ei hakanud proovimagi. Pidi olema nii mürgine, et kõik inimesed 10 km raadiuses võivad kannatada :). Nii vähemalt ütles mulle sõbranna Inga, kes oli just äsja oma ahjud värvist puhastanud ja valgeks värvinud. Tuleb õppida teiste vigadest ja seega jätsin selle etapi vahele.
Kuumapuhur pidi ka mõtetu olema aga kuna mul oli see föön olemas siis tahtsin ikkagi ära proovida, et mis värk siis sellega on. Föönitades hakkab värv mullitama ja siis kui seda maha kraabid muutub ta pigem nätsuks ja hõõrud seda seal ühe koha peal laiali. Näha oli, et see saab olema ränk töö ja head tulemust ei tule. Üle 15 min ma selle peale kulutada ei viitsinud.
Põhilise töö ma tegingi ära relakaga. Mille oli paar aastat tagasi mulle jõuluvana toonud kuuse alla. Kus ta teadis mulle seda kinkida? Ideaalne kingitus. Relakale ostsin erineva tihedusega liivapabereid. Tuleb kohe jõhkralt alustada kõige väiksemast numbrist - 40 - 60 - 80. Suht kiiresti kuluvad need liivapaberid ära. Umbes 2-3 potti saab ühega teha. Sõltub muidugi värvi paksusest ja ahju piirkonnast. Ahjus laotub kuumus ebaühtlaselt. Kõige kuumemeas piirkonnas oli värv osaliselt maha koorunud ja pottide ülemine rida ja servades oli värvi kõige raskem eemaldada. Aga see on kõik võimalik tuleb lihtsalt varuda kannatust ja head kätt, et relakaga olümpia rõndagi sisse ei freesiks. Ahjupott on ju väga õrn.
Seda öko varianti ma proovisin ka. Just kõige viimasena, sest see tundus nii ebaloogiline, et kuidas värvieemaldus lahus ei anna tulemust ja roheline seep lubajaga võtab värvi maha. Aga see töötas!!!
Natuke kahju, et ma seda kõige viimasena proovisin, siis kui enamus tööd oli juba tehtud.




Kuna ma sain selle ahju suht ilusaks. Ja see nö öko variant jättis ikkagi alusvärvi alles siis ma otsustasin selle ikkagi maha võtta relakaga. Ma arvan, et see viimane variant sobib kõige paremini nendele ahjudele, mida soovitakse nagunii üle värvida. Lubja-seebi segu võib jätta ahju väga laiguliseks aga ta võtab selle pasema kihi kenasti maha ja mis kõige olulisem - TOLMU vabalt. Ma tegin 1:1 suhtes seebi-lubja segu ja jätsin ahjule natuke aega toimima. Siis pesin maha, värv põhimõtteliselt rullus sealt maha. Uskumatu ikka.

Ma jäin tulemusega rahule. Töö oli raske aga ikkagi nii tore. Täna ma seda uuesti teha ei sooviks :)




Rohelist ahju ma kahjuks ideaalsesse seisu ei saanud. Millest pole hullu midagi, sest ma tegelikult soovisin need mõlemad valgeks värvida. Aga nüüd suure toa ahju ma ei saa värvida, kuna ta jäi liiga ilus ja kahju oleks ta üle võõbata. Jääb oma naturaalsesse olekusse. Ehk sauna supiga üle värvida!?

Ma edaspidi räägin ka soodapritsist. Soodamees käis meil samal ajal kui ma ahjusid puhastasin ja ma palusin tal osad kohad ahju peal ära puhastada. Muidu soodaga ahjusid ei saa puhastada, sest ta rikub poti ära. Või noh, ta jätab ta selliseks krobeliseks ja võib tükke välja lüüa.


Relakaga oli suht võimatu seda viimast viimistlust anda. Need mustad jutid ei tule maha. Viimasel pildil on siis näha milliseks soodaprits ahju jätab. See ongi see, mille eest soodamehed sind hoiatavad. AGA, ma leiutasin, et kui ta jääbki selline krobeline siis hiljem saab relakaga ta ära siluda nt 100-150se liivapaberiga. Muidugi jääb oht, et soodaprits lööb tüki välja või lausa lõhub poti ära aga seda sama võib ka relakas teha. Tiit muigas mu üle, et ma tegin tühja tööd, et oleks saanud ju soodapritsiga puhastada ja oleks aega võtnud 1h. Mul läks 3 pikka päeva kahe ahju puhastamise peale! Aga soodakutt väitis ikkagi, et tal on ahju pealt parem neid probleemseid kohti puhastada (tema sõna oli "õrnalt limpsida")  kui suurem osa värvi on relakaga eemaldatud. Võibolla ta lihtsalt lohutas mind....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar